topbella

Monday, April 4, 2011

Aduyaii....SALAH FAHAM

Aku terpaksa menulis malam2 begini....jam menunjukkan pukul 1.30 pagi...di kala roomateku hampir2 melelapkan mata...aku mula menulis... bukan sebab apa...tapi kerana TERPAKSA.... baru tadi aku bercakap dengan 'BFF' ( bestfren forever aku...ker?? hihihi...) dalam phone...agak lama tak berbual dan meluahkan gosip2 terpendam tentang hidup kami...hahaha... kenangan indah yang pasti kami ingat untuk sepuluh tahun akan datang...mudah2an panjang usia...dan dalam keghairahan kami bergosip...terkeluarlah cerita aku dan apa yang aku nukilkan di blog kesayangan ini...betullah kata orang... tinta itu lebih tajam dari mata pedang...walaupun aku tak menulis dengan tangan tapi aku menaip guna jari taw...hahahaha...

Rupa2nya nukilan aku tentang hati dan perasaanku mendapat tarikan dari rakan2 sekelilingku...oh my GOD... huhu....itu je la yang mampu aku ucapkan...dan bertebaranlah gosip2 panas....tiba2 terkeluar payung kuning lah...cinta sekelas lah..ape lahh...adusss..... SEMUA INI SALAH FAHAM.... payah jadi artis 'kampus' nie... ( time untuk poyo + perasan jap...) alahai....tolonglah jangan buat kesimpulan tanpa bertanya.... tak semua soal hati dan perasaan secara tulus dan mulus diterangkan.....ada beberapa perkara yang perlu dirahsiakan juga kan..dan part yang dirahsiakan ini semestinya part yang penting yang anda semua tidak tahu....cuma kronologi ringkas sahaja dinukilkan untuk mengurangkan rasa gundah dan gulana di hati... nak kongsikan semua.... alahaiiii... lagi panaslah gosip yang bakal bertebaran di ruang angkasa kampus....

So buat rakan2 yang ada disekeliling.....maaflah ye kalau anda telah tersalah faham.... its better if u comes and see me and ask me by yourself... cuma untuk pengetahuan anda....di hati saya ada seorang sahaja yang bertakhta.....itu pun jauh diperantauan...saya tak jumpa lagi mana2 perempuan yang dapat menggantikan dia... walau bagaimana pun semua terserah pada takdir ALLAH...kalau bukan dia jodoh saya....redhakan je la... dan untuk ketika ini.....tiada istilah cinta untuk bakal permaisuri dalam hidup saya...mungkin cinta dan suka yang silih berganti serta datang dan pergi mungkinlah wujud dikala sepi...semua mainan syaitan untuk melekakan... saya pun manusia dan anda pun manusia....kita serupa dan ujian yang diterima pun tak jauh beza..... cuma saya suka untuk berkongsi disini....keterbukaan untuk meluahkan dalam bentuk nukilan....
sekadar pedoman di masa hadapan...mana tahu karya2 hati saya ini dapat dijadikan sebuah buku..... dan dapat dijadikan pedoman pada sesiapa yang membaca... kita merancang dan ALLAH merancang.... dan perancangan ALLAH yang terbaik....!! ingatlah tu... so harapnya tak ade gosip2 ini lagi ye.... kita semua kawan2 dan rakan2 seperjuangan..... sama2 lah kita nikmati hidup di alam kampus yang hanya tinggal setahun sajaha lagi tempohnya....sedar@tidak...kita semua bakal berpisah..... so harapnya janganlah ada speakulasi liar...boleh bertanya dan saya boleh menjawab....

2 comments:

SoCalledWada' said...

just ignore je pe orang nak kata jib..
makin ko layan makin syok le depa dok berkta..
wat xtau je...konon2 ko cool..lelame nt stop ler mulut bebudak tu...hehhee..be cool okeyhh!!

Musafir Ilmu Ah said...

Salam, jangan kisahkan sengat, yang penting niat kita bukan begitu..Do no to worry at all...

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile