topbella

Tuesday, November 22, 2011

Hati....oh hati.....

Penyakit hatiku datang kembali....entah mengapa tiba2 menyapa....
rasanya seperti bahagia...namun bagai harapkan panas hingga ke petang hujan ditengah hari....
selalu hatiku berasa begitu...kenapakah hatiku????

cemburukah aku?? untuk apa aku cemburu?? sudah pasti dia bukan milikku....pasti..pasti!!
jadi untuk apa rasa cemburu itu timbul??? kenapa fikiranku selalu tidak rasional.....??
dugaan apakah ini...?

Ya..aku tahu dan aku pelajari...ALLAH tidak akan menguji hambaNYA jika hambaNYA itu tidak mampu...
tapi persoalan hatiku..adakah aku mampu???
persoalan itu harus aku lontarkan pada siapa....? dan siapa yang layak untuk menjawab segala persoalan yang aku lontarkan.....
pengalaman yang melukakan terlalu banyak.....sangat banyak....! tapi mengapa aku tidak serik untuk mengambil iktibar dari semua pengalaman yang aku tempuhi?? YA ALLAH.......!

aku tahu aku kena berubatkan hati aku...tapi apa ubat yang terbaik dan mujarab untuk hatiku???
hatiku kian parah.....hatiku kian musnah....hatiku juga kian dikelilingi dengan bulatan hitam yang menyesakkan jiwa nurani aku.....

mudah2an aku ada jalan untuk baiki hatiku...
mudah2an aku kembali rasional..!


0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile