topbella

Wednesday, February 2, 2011

Aku dan Biasiswa

Aish...kenapa pulak aku nak tulis tentang benda nie ye...
tapi kan as student kita tak kan terlepas daripada biasiswa....loan....pinjaman...@ sbgnya....kan??
ada dapat biasiswa anak negeri...JPA...dermasiswa...of coz jgn dilupa...PTPTN...hihihi
dan aku...?? tidak dapat tidak...tentunya PTPTN...huhuhu..
Aku dah cuba nak mintak biasiswa..tapi apakan daya...orang kurang cerdik dan banyak malas...
inilah jadinya...meminjam dan menambahkan hutang...

bukan mudah untuk menuju kejayaan..
Aishhh....(mengeluh...) dari diploma sampai la degree sekarang...asyik menambahkan hutang...
entah la kenapa...bukan aku tak cuba sebelum ini..aku try mintak biasiswa JPA...
memandangkan ada peluang..dan keputusan sebelum ini pun...
tak ler teruk sangat..so sebab tu aku mintak.....
tapi....keputusannya tidak memberangsangkan...rezeki xda disitu...( kesedihan mendatang...)


So...sekarang ini...aku ingin mencuba lagi sekali...mana tahu ada rezeki...
Doa2kanlah aku yer...mudah2an boleh digunakan untuk membayar hutang yang sedia ada...
dan..mana tahu..boleh juga belanja korang kan...hahahaha

ape2pun..dapat @ tidak....
Usaha tetap kena semester nie...TARGET kena capai..!
GUDLUCK 4 MYSELF!!!


P/S : satu motivasi untuk diri sendiri....

1 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile