topbella

Sunday, July 24, 2011

Hari yang penuh WARNA~

Menarik !! Interesting !! Amazing!! Mengagumkan!!!
Itu perkataan terbaEk dari aku untuk diri aku....
Hujung minggu lalu penuh dengan warna warni kehidupan yang amat menyeronokkan hati..

Bak kata orang....bila sayang...jauh-jauhkan.....baru terbit rasa rindu dihati...
maka apabila berjumpa...perjumpaan singkat akan jadi berharga....

Macam itulah ibaratnya kehidupan aku minggu lalu...
setelah lama berhijrah sementara ke bumi pantai timur utk menuntut ilmu...
pabila pulang ke kampung halaman....rindu itu terus bertandang...
rindu pada mak ayah...keluarga....sanak saudara.... sepupu yang lama tak jumpa...
aissshhh.............memang tak dapat nak digambarkan keseronokan...
Bermain bersama...bergurau senda...bertukar2 cerita.....tidur ramai2 bersama....
indahnya hidup bersaudara.....
Alhamdulillah....syukur padamu YA ALLAH.....
itu warna-warna ceria dan gembira dalam kehidupan aku...

Namun...warna-warna duka juga teringin sekali datang menerpa...
mungkin cemburu dengan warna-warna yang sedia ada...
syukur juga...semua itu dugaan...tanda DIA masih lagi peduli sama aku...
sekembali dari kampung halaman...dalam keadaan gUmbira tak terkata....
layan lah semula MUKA BUKU yang tersangatlah gLaMOur seantero dunia..
menjalinkan kembali hubungan sosial dengan dunia luar....huhuhu
dan tiba2 warna duka terus menikam jiwa...
dan tiba2 aku mendapat WARNING dari teman wanita rakan baik aku...
" nak pesan.....jangan nak manja2 sangat mesej dengan ............... "
" geli.....luga.....weeekkk......"

Adusss...tiba2 angin taufan terus melanda.....
terfikir juga diri ini...
"apa salah aku...."

Lantas terus aku bertanya pada si empunya diri....
lama juga berbalas mesej......
berkeping2.....
semuanya penjelasan dan proses pemujukan berlaku...hahahaha

daN aKHIRNYA......
Syukur ALHAMDULILLAH
segalanya settle.........

warna-warna kehiudpan selalu mewarnai kita.........
adakalanya warna itu ceria...adakalanya gUmbira.....
dan adakalanya..sebaliknya.....

wallahualam...


0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile