topbella

Sunday, July 24, 2011

Go...Go..pasukan HARIMAU MELAYA...!!!

aSSALAMUALAIKUM.....
AKu bukanlah seorang peminat fanatik bola......
MAin pun tak pandai...( cwehhh...pengakuan jujur berlaku....)
Tapi bila mana membabitkan pasUkan HARIMAU MELAYA......kebanggaan Malaysia...
aduisssss..aku tak dapat nak elak untuk turut serta rasa excited....hahaha
walaupun lambat untuk aku membuat ulasan.....tapi aku tak kira....
aku tetap nak buat ulasan juga...hahaha..

Bagi aku...pasukan malaysia lately nie....cukup megah dan hangat diperkatakan di mana2 sahaja...
tak kiralah di kampung atau di desa...kedai kopi...kedai makan....even kat rumah sekalipun......... pastui akan ada mulut yang berbicara tentang pasukan ini....

cHelsea...LiverPool...aRsenaL...........
PAsukan2 hebat di pentas dunia...turut sama memberikan impak pada pemain negara...
hebat juga kerana tidak menjadi 'pasukan belasahan' antarabangsa ini....
dan dari pandangan peribadi aku...aku cukup kagum dengan semangat juang mereka...

Namun....perlawanan permulaan sesiu kelayakan piala dunia 2014........
MALAYSIA vs SINGAPURA sabtu lalu....
aduhai...mengecewakan banyak pihak... pelik juga bila tengok pasukan MAlaysia bermain sangat kucar kacir.....seolah2 hilang langsung kepandaian dan kehandalan mereka sebelum ini....
separuh masa pertama....sememangnya menghampakan....4-1.....Singapura bantai Malaysia!!!
runtuh harapan yang berbunga2 pada mulanya...............
namun separuh masa kedua...!!!
kita bangkit mengejar......
4-3...... semacam ada harapan cerah............
tahniah pada abdul hadi dan safee sali......
anda berdua membuatkan peminat2 pasukan kebangsaan menarik nafas lega.....

namun akibat kelekaan pasukan pertahanan MAlaysia...yang mungkin gUmbira dengan keputusan sedia ada...akhirnya Singapura menyumbat gol kelima mereka.....
dan sehingga ke wisel penamat....
5-3...

dan secara peribadinya kau berharap...perlawan balas di MAlaysia khamis ini...........
pasukan MAlaysia dapat menunjukkan dan membuktikan kemampuan sebenar mereka....
biar dunia membuka mata pada kita......
barisan pertahanan janganlah leka....
berani mara menyekat striker2 lawan yang datang....
pertahankan gawang gol negara....

dan aku harap agar..pemain2 terbaik yang menjadi aset negara kini.........
akan diperturunkan sebagai kesebelasan utama........!

SELAMAT BERJUANG HARIMAU MELAYA................!!!!!

0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile