topbella

Thursday, January 19, 2012

Mengadu~

Lelah dan Letih..... aku tak pasti kenapa dan mengapa.... yang kutahu adalah lelah dan letih.... teramat3 sangat...!

Mana lagi ingin kubawa pergi hati ini?? 
mana lagi ingin kucampakkan rasa yang terbit tanpa diketahui...

disaat aku mula merasa dan bersedia..... disaat itu ujian yang sama datang bertimpa2..... adakah tidak layak untuk aku merasa apa yang orang lain rasa??? Ujian.....sememangnya berat untuk siapa yang merasa.... dan enteng bagi siapa yang melihat dan mendengar tapi tidak mampu untuk merasa apa yang kita rasa....

aku tersepit diantara janji yang kulakukan sendiri....
aku terhimpit diantara kata yang kulafazkan sendiri.....

sememangnya dia tidak meminta untuk aku mengotakan janjiku....malah kata yang aku lafazkan itu secara serius aku juga tidak pasti sama ada ia dianggap serius saja atau sekadar gurauan....namun kadangkala gerak gerinya membahasakan positif terhadap aku.....atau hanya angan-angan dan khayalan aku saja... ( dengan kata pedasnya.....aku perasan??? ) namun adakala.... tidak lah pula menampakkan ia menolak sekaligus memberikan reaksi negatif padaku.... cuma dia kaku..... aku juga tidak pasti kenapa.....

arggghhhh..............! 
persoalan hati seringkali menghimpit jiwa....
jika dilayan bakal menjadi gila.....
segala kerja hanya dilihat oleh ekor mata....
resah dan gelisah bertandang tiap masa...
hanya memikirkan tentang dia....

apakah rasa ini??? kenapa aku yang merasa sebegini....? adakah mereka diluar sana merasa apa yang aku rasa kini....mungkin ada yang lebih parah dari aku namun tetap tenang menghadapi liku hidup...

untuk apa aku mengadu cuma pada manusia....sedangkan bibirnya akan berkata... 'BOSAn KAmi Mendengarnya....." 
kan hanya sakit yang kau terima bila mana kau mengadu pada manusia.........

DIA kan ada di sisi mu setiap masa...mengapa dan kenapa kau persiakan kesetiaannya dalam mengharapkan rayu dan belasmu meminta padaNYA....... teguhkan hati......cekalkan rasa.... bermunajatlah pada YANG ESA dalam mengadu setiap liku dan ranjau dalam kehidupan kita.... DIA menguji kita.....ya... kita sedang diuji oleh DIA..... aku sedang diuji oleh YANG MAHA KUASA sebenarnya.... adakah aku kuat untuk menghadapi ujian ini......???

aku mengharapkan kekuatan....!

0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile