topbella

Wednesday, March 30, 2011

Kisah Kau dan Aku

Agak menarik untuk aku coretkan peristiwa hari ini...entah mengapa dan kenapa...aku ketawa sendirian bila mengenangkannya...hahahaha.....ya...kisah antara aku dan dia....sekali lagi dalam lipatan sejarah persahabatanku namanya tercoret dalam album kenangan yang mungkin akan ku simpan rapi....tanpa perlu aku kongsikan siapa dia...aku coretkan kisah dia disini...untuk tatapanku dan juga dia..( kalau dia tahu lah kisah dia dan aku terukir di laman ini...

erm....jauh merenung dan terus merenung......
Semalam kebarangkalian untuk kami berjumpa amatlah sedikit...peratusnya juga tidak begitu memberangsangkan.... namun segalanya berubah hari ini....maklumlah...seharian kami dikampus... peratusannya menjadi lebih tinggi dan kebarangkaliannya meningkat....Ya...sungguh tepat jangkaan aku.....sebelum kakiku melangkah masuk ke dalam kelas aku telah berjumpa dengan dia...namun aku macam biasa...berlagak seperti tiada apa yang berlaku antara kami..aku biarkan kehadiran dia di sisi sepi...ya..aku sangat bahagia...namun aku harus hormati pendirian yang aku pegangi....harus aku lontarkan bahagia itu jauh dari diri....agar harapan tidak berbunga kembali.....dan untuk kesekian kalinya aku rasa sayu....hatiku dipagut pilu ketika mana aku melakukan perkara ini kepadanya......bila dia ke sisi ku..aku terus pergi membawa diri dengan muka yang terpaksa aku masamkan....biarlah apa orang disisiku ketika itu berkata....aku tahu apa yang aku lakukan......

Dan kuingatkan selepas itu dia juga akan mendiamkan diri....namun sangkaanku meleset...dalam tidak ku sangka...mesej di telefonku berbunyi......dan dia hadirkan dirinya memberikan penjelasan.... ku baca...dan apa yang mampu aku balas adalah......K......dan hadir lagi sekali mesejnya dengan animation sedey.... :(... aku ketawa sendirian....dalam diam dia cuba memujukku....alahai......TIDAK!!!!. hati...jangan kau terpedaya lagi...!! fokuskan pada pendirian yang kau pegangi....

Dan untuk terakhir kalinya....walaupun setiap kali kehadiran kau kuhadiahkan dengan kedinginan dan perangai yang buruk.... dalam diam aku tetap mendoakan keselamatan dia dengan penuh kasih sayang... pergilah kau mengembara menikmati keindahan ciptaan alam.... dan jagalah dirimu sebaik2nya.... aku harapkan ketenangan wajah dan sikapmu terus kunikmati dalam diam..sahabatku sayang

2 comments:

aunieZ said...

pergh..laki ske blagak macho..n prmpuan yg mnanggung ksdihannya..sob2..

ekspresi ibnurazaq said...

ish....jgn buat kesimpulan tanpa siasatan... kang tersasar dalan jalanan...ahaksss

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile