topbella

Wednesday, March 9, 2011

Lega rasanya....Alhamdulillah....

lamanya tak menulis...penyakit malas untuk berfikir dan mencurahkan idea kembali menjelma....
"arggghhhhh....,jangan biarkan najib!! kemalasan itu hanya akan membunuh dirimu...."

So disebabkan kata-kata nasihat buat diriku ini...kujadikan batu loncotan untuk terus memotivasikan diriku... bukan nasihat dari mana2 individu yg istimewa ok...! tapi semestinya nasihat dari diriku buat diriku... mudah kata 'sesi monolong diri ke diri' sedang berlaku kini....

Ermm...sekembalinya dari bandaraya Kuala Lumpur sememangnya memberikan aku 'impak maksima'  terhadap kehidupan dan perjalananku...entah mangapa....dengan mudah mood berubah sekelip mata...adakala aku seperti mengenali diriku dan adakala seperti tidak...aku pun confius..adakah??? oh...tidakkk..
Walau bagaimanapun ia memori terindah yang tercatat dalam diari dan nostalgia hidupku...Kuala Lumpur oh Kuala Lumpur.....menggamit memori,meruntun hati dan sekembali .....kegilaan menjadi-jadi...hehehehe

" woit, ape Kuala Lumpur...kuala Lumpur nie....???!!! macam ler tak pernah pergi....selalu kot...adoyai....."
"semak tol ler mamat nie tersengih2 sorang2 sambil tengok gambar dia ke KL 2....gilo pe...."

hahaha....semuanya kata2 diriku untuk diriku....

Pasti ade yang tertanya2 kan istimewa ke Kuala Lumpur??? bagi aku ya.....kerana apa??? kerana ada memori bersama2 rakan2 aku di sana.... Lawatan Ilmiah ke Kuala Lumpur bukanlah satu lawatan yang sia2..bagi aku...ada seribu makna dan kenangan disana...pasti jika di lain waktu aku ke sana...satu persatu kenangan itu kembali menerjah.

UKM.....UIA......IKIM....TABUNG HAJI KELANA JAYA....

                                         SPA...FRIM...MEDIA PRIMA ( NASI LEMAK KOPI O )
( ini antara tempat-temapt lawatan ilmiah kami....dan disini jugalah kenangan demi kenangan terbina antara kami semua...)

Jika sebelum ini...mungkin ada yang tidak berkempatan menegur satu sama lain..dan di kesempatana ini...kami semua lebih mengenali....bertegur sapa dan menyemai benih-benih ukhwah sesama sendiri... indahkan??

Dan bagi aku....memori bersama 'dia'....amat2 aku hargai... bukan mudah untuk memiliki peluang sebegini.. walaupun seringkali berpeluang....tapi kali ini agak istimewa....aku harap dia mengerti...walaupun kutahu... sukar untuk dia mengerti...

Dan mengapa selepas kenangan ini berlalu...aku seperti kurang mengenali diriku....mungkin inilah sebabnya...ermmm....Ya...! aku pasti inilah sebabnya.....dan ketika mana seminggu berlalu.... akhirnya aku kembali kenali diriku dan kembali meneruskan semula hidupku..

Dan yang pasti....aku harus kembalikan semula persahabatan kami...bukan dicemari dengan 'rasa2' yang bakal merosakkan hubungan persahabatan yang telah terbina antara kami....

Dan memetik kata2 kawanku....
" kasih sayang sesama manusia itu tak salah...cuma kasih sayang bersulamkan nafsu itu yang menjadikan kasih sayang itu salah....." ( memang boleh difikir2kan......)

Dan yang pasti......" aku sangat sayangkan sahabat2 aku dan dia...... "

" it was a great moment we had together.....i love that moment ever and ever....."

2 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile