topbella

Tuesday, June 21, 2011

Sikap AKU PeLik

CoMpiUsss...!
Tibe-tibe rasa pelik malam nie...
Rasa nak marah....tak puas hati....paNAZZ aje...
Semua serba serbi tak kena.....


Haiiii...apelah nak jadik dengan aku nie...
segala macam benda merasuk dalam diri....
Silap2 hari bulan ramai juga yang jadik mangsa....
tapi aku macam biasa...bila mana marah....DIAM  aje kejenya....
buat benda yang aku suka...contohnya

1) main MuKA bUKu....( chat n komen3 biasa tue sudah semestinya....)


2) menyanyi...melalak.... ( terpaksa melantakkan jiran sebelah..hikhikhik.... sory pOk cik...mOk cIk.. nanti saya dah jadik artis....saya bg phargaan atas kesabaran kalian...hahahaha)

xdelah suka nyayi sampai layak ke AF nie.....tapi AF dah berakhir..takkan ada peluang r....huhu
ermmm...MENTOR 6 apetah lagi......buat  rosak je rancangan nie...hahaha

3) tengok citer yang aku suKa.... adelah citernye....yang penting dapat buat aku leka dan tak bertambah rasa marah yang membara...kalau tak berkesan...baik tutup aje TV tue....huhu



Memang lah betulll.....
islam gariskan panduan begini dan begitu tatkala kita rasa marah....
antaranya amek air sembahyang....kalo diri, duduk..
kalo duduk, baring dan sebagainya....doa...sembahyang sunat ag...

tapi dalam keadaan hari nie...aku rasa....kalo ada perkara yang boleh redakan kemarahan aku...
dan aku suka buat benda tue...serta boleh melalaikan aku dari terus rasa marah...
tak salah kalau aku lakukan kan??
Ke camner???

Anyway...
its up to us to decide the best way right???

Luahkan kat blog pun salah satu terapi jugak pe.....asal tak maki hamun...
asal tak menunjukkan kebodohan kita sendiri....
teruskan apa yang anda suka....
dan juga pesanan untuk diri aku dan semua.....
marah tu satu sifat negatif dalam diri...
tapi sebagai manusia yang waras...dan kenal diri kita...
seharusnya kita mengawal kemarahan diri kita sebaiknya...
( alamak!! nada serius la plak......kena pada tempatnya....hihihi)

setakat tu je malam nie....
rasa reda dan tenang sikit
dan...mata aku semekin berat.....wolla...

GUDNITEZ semua........ :)
ekpresi kehidupan yang cukup penuh dengan warna warni

0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile