topbella

Monday, June 27, 2011

teRtekan SekeTika

Pulang dari tapah jam 6.45 petang.
L.E.T.I.H ( itu ungkapan terbaEKK...)
Sesekali peluang diberikan pada aKu untuk Outstation time praktikal.
excited jugak mulanya...walaupun kena drive sendiri....
Yang penting diSUPPORT minyak dan tol...hihihi
dan....kena bawak 2 orang minAH UKm...peneman + penggeLak + peLawak dalam keta..
Esok PAgi2 lepas subuh dah kena pergi lagi..aduyaiii.....
takpe3..amek peluang jalan2 sekali...hihihi

bukan outstation nie yang buatkan aku tertekan + caca merba nie...
tapi adalah seorang hamba ALLAH....rasanya staff-staff yang lain panggil dia ustaz...
aku tak tau la...tapi dari awal aku jumpa dia....sampailah la nie....
memang dia tak ngam dengan aku....padahal aku tak buat apa pun....
aku sebagai budak praktikal..kena la manis2kan muka...tebal2kan telinga....
buat2 ramah dengan semua kan....
tapi...
yang sorang nie memangla aku tak boleh nak masuk dah...
aku bukan jenis orang yang suka nak paksa2 diri aku nie...
ye la...aku dah tegur dia baik2..try2 sembang dengan dia...
aku tengok dia dengan dak2 praktikal perempuan yang lain 2 ok jer...
dengan aku je berlagak tak tahu nak hala...
dan masa kat tapah tadi...sebagai orang yang baru hadir....
mestila aku salam dengan semua yang ada kan....
dan time aku datang 2...semua tengah berkumpul kat bawah khemah...
aku dengan tebal muka...apa lagi.. salam la semua yang ada...
dan dia pun turut la ada bawah khemah 2...
bila nampak je aku datang dan nak salam semua....
dia terus blah dari situ...aku terkesima la kejap...
tersentap apatah lagi..terus aku tanya kat diri aku....
'apa pulak yang aku buat nie....aduyaiiii...."
" lantak lah...bukan sape2 pun aku nak terhegeh3 nak salam...."

tapi memang kali nie aku tersentap gila....
so lepas nie memang aku takkan nak p salam la..
even nampak dia kat situ...akan aku blah lari jauh3....
terpulang la apa orang nak kata....
bukan aku nak balas apa yang dia buat...
tapi orang dah tak suka...tak payah nak terhegeh3 sangat....
dia bukan sapa2 pun....bukan jugak penyelia industri aku....
so selamat..................!


0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile