topbella

Saturday, January 29, 2011

PELUANG KALI KEDUA

Malam ini tanpa disangka...sapaan ku pada seorang sahabat yang ditimpa musibah ada hikmah....
Kata orang 'rezeki tu tak nampak'...leh percaya ke ye?? ( sambil tergolek-golek atas katil ni sambil memikirkannya dan jari jemariku....pantas je menaip....)

Tak sangka pulak aku....rasa simpati membuak-buak lepas baca post entri dalam bolg sahabat aku tu..rupa-rupanya teruk jugak eksiden yang dialaminya...sabarlah sahabatku...ALLAH sedang mengujimu... maafkan juga aku tak sempat meluangkan sedikit masa untuk melawatmu..namun kecanggihan teknologi kini ( FB lah semestinya..) ada juga kesempatan aku bertanya khabarmu...sori ea sahabatku...

UIT, APA PELUANGNYA????
"ish3...xsabor2 keme nie...tak sempat teman nak ngabor nye...keme dah tanya....sabar ckit ye....kan dah terkeluor loghat perOk tman ini....hihihi"

Peluang perniagaan.....itulah peluangnya...
kali pertama peluang itu tiba tatkala aku mencuba satu produk kesihatan badan... Herbalife....pernah dengar akan produk ini...aku mencuba produk ini sebab nk jaga kesihatan aku dari segi pemakanan dan sambil-sambil leh mencuba-cuba buat bisnes...cuma modalnya terlalu besar...xmampu aku... so terlepas sahaja peluang tu macam tu aje...sayangkan....

nie lambang syarikat nya...dah 30 tahun bertapak dan lebih 70 outlet seluruh dunia
antara produk-produk yang ada di HERBALIFE..
aku amek yang botol paling tinggi tu...formula 1@ F1 namanya


contoh hidangan produk nie....leh pelbagaikan..menarik kan??

Errrmmm...kali kedua...tiba lagi malam nie....sahabat aku tu lah...dia ajak aku mencuba untuk menjual kek...wow....!! intersting kan??? yummy3....pasti semua terliurkan bila aku cakap cam2...hihihi.... sebabnya aku pun tengah terliur nie...hahaha....macam mana nak kuruskan badan nie..adoyaiii....

Aku sangat berminat nak jual2 nie...tambah2 bila bab2 makanan nie..cuma kalau seorang...mati akal juga.... mudah2an peluang ini menjadi...hahahaha....dan yang pasti bila jadi kenyataan...nanti kat UniSZA akan ada gerai kek...hahahaha....so ade la alternatif bagi sape2 yang boring makan masakan panas je kan....hihihi
mohon semua doakan agar rezeki kami dua sahabat murah dan urusan kami dipermudahkan....
amin...



yummy3......sedapnya kek2 diatas.....tp nie semua contoh je taw...
saje nak bagi terliur ckit....ermmm...sedapppppnye...

p/s : mudah2an malam nie xde sapa2 yang bermimpikan kek2 berterbangan menghampiri dan makan dengan sedapnya dalam mimpi...heehehehehehe...entah2 aku yang bermimpi nanti.....ohhh....tidakkkk.....

0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile