topbella

Saturday, January 1, 2011

SELAMAT PAGI TERENGGANU...

Hari di kedua di tahun baru 2011...
masih belum terlambatkan untuk aku sama2 mengucapkan selamat tahun baru pada semua...
disebalik keasyikan sambutan tahun baru diserata dunia..tidak kurang juga seluruh Malaysia...
ada rasa getar di jiwa...namun biarkan nanti kita kongsikan bersama...


Hari pertama di bumi Terengganu......
setelah hampir 2 minggu lebih berada di rumah sendiri...
rasa puas masih belum terasa...
kehangatan tangan dan pipi ayah dan bonda dan adik beradik...gelak tawa...hingar bingar...
masih terngiang2 di gegendang telinga...namun..
memang fitrah manusia susah untuk berasa puas dengan apa yang diberikan...


Tahun baru...semester baru...wajah baru...jiwa baru....segalanya baru...
soalan cepumas ditahun baru??


" apa azam ko tahun baru nie??? "
" camner azam tahun lepas ?? terlaksana @ postpone tahun baru nie?? "


hahahaha...pasti sesiapa yang baru berjumpa...ini antara soalan 'fofular' untuk ditanyakan...tak kurang juga rata2 menulis di facebook...laman sosial yang sangat2 diminati kini...tentang azam dan diri.....


bagi aku???
azam itu tetap ada....banyak tidak terkira...biasalah...tahun baru lah katakan....
semangat tengah berkobar2....pasti semua ingin dilakukan...
tetapi...apa yang pasti.....aku ingin baiki kesihatan rohani dan jasmani aku....
dua perkara yang telah lama ingin aku lakukan.....sekian lama....huhuhuhu....
mereka yang sentiasa di sisiku...acapkali mendengarnya....
" maaf kawan2...omongan kosongku sia2 barangkali...." 
" namun pinta doanya semua....agar kali ini bisa jadi realiti...."
 (( waduuuuhhhh.....kok bisa2 ngomong indonesia sik???? ))


dan untuk pelajaranku....
ketika waktu dan masa masih berbaki....aku perlukan satu semangat luar biasa untuk kembali...
mungkin dosa2 semalam sedang menguji...kejatuhan mendadak membuatkanku terduduk seketika...
namun DIA MAHA PENGASIH DAN PENYANYANG...
masih ada kesempatan masa dan ruang untuk aku perbaiki diri...
dan...semoga aku mampu menebusnya kembali....


Datang pagi ini.....aku membawa bersama semangat ( walaupun lemah.....) 
dan gengaman amanah dari ayah dan bonda ( terasa berat amanah itu...)













SEMOGA AKU MAMPU MENGGALASNYA.....!!!

0 comments:

Post a Comment

~Kenali Aku~

My Photo
ekspresi ibnurazaq
Putera kedua Tn.Hj. Ab Razak bin Hassan dan Pn.Hjh. Latifah binti Saad. Berumur 23 tahun(2011) . Masih bujang. Merupakan mahasiswa tahun kedua di Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dalam jurusan ISM Pengajian Islam (Syariah) dengan kepujian dan telah mendapat diploma Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari universiti yang sama. Menyandang jawatan sebagai Exco Modal Insan, Persatuan Mahasiswa Kontemporari Islam (PMKI) dan Presiden Kelab Pembimbing Rakan Siswa(PRS) UniSZA bagi sesi 09/10. Seseorang yang mudah beremosi dengan sesuatu perkara tetapi dalam masa yang sama mampu berfikir secara pantas untuk menangani emosi daripada menguasai. suka berfikir dengan apa yang berlaku di sekeliling serta suka bereksperimen dengan diri sendiri.
View my complete profile